söndag 2 mars 2014

Planer för den tionde veckan.

Sedan jag skrev senast har jag fått lite gjort. Det känns väldigt bra. Har gjort ett svenskarbete, skrivit några meningar på mitt samhällsarbete, läst några sidor i första Torka aldrig tårar utan handskar-boken, ätit middag och uppdaterat min tumblr. Jag hade tänkt säkerhetskopiera datorn och lägga fram kläder och sådant också. Men det får bli om en stund. För nu tänkte jag berätta om mina planer för den kommande veckan.

Måndag - En vanlig dag där jag ska hinna med att plugga och annat viktigt som behöver göras. 

Tisdag - En ledig dag. Som är välbehövd. Tänker ägna hela dagen åt att skriva på mitt arbete, läsa och fotografera. Och sova ut. 

Onsdag - Skola igen. Har inget planerat förutom att försöka få klart arbetet än. Och så fyller bloggen femton månader! Tiden går så galet fort. 

Torsdag - Ännu en ledig dag. Himla skönt. Då ska jag få klart alla läxor och arbeten som ska lämnas in. En del av dem i alla fall. Tänker ha en sådan där skön dag i mjukisbyxor och med en tekopp i handen. 

Fredag - Ska lämna in det där arbetet. Som ska bli skönt att få klart. 

Lördag - Internationella kvinnodagen! Jag ska spendera halva dagen på Världskulturmuséet för att fira denna underbara dag. På kvällen ska jag på Jesus Christ Superstar med hela familjen (Mamma, Stefan, Sara, Sudding, Adde och Matte. Mammas vän Lisa och hennes son ska också med dit.) Det ska bli himla roligt. Har aldrig varit på en musikal förut. 

Söndag - En helt öppen dag. Jag har alltså inget planerat. Förutom att sova och läsa några rader. 

Självklart händer det ju mer saker. Men det här är det som är planerat! Kommer nog bli lite konstigt att bara vara i skolan varannan dag. Himla skönt att vara ledig dock!

Kyss 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar