tisdag 4 mars 2014

Om kusiner, semlor och ett alldeles för fint plagg.

Jag fastnade i uppsatsskrivande, läsande och serietittande. Skrivkrampen är fortfarande kvar men jag lyckades få ihop en halv sida och det är ju alltid något. Jag har i morgon och hela torsdagen på mig att skriva också så jag stressar väl i onödan. När jag gett upp det och helt plötsligt hade sett alla säsongerna av Arrested Development (!?!) började jag se dokumentärer om övervikt, av ingen speciell anledning, och var lite frustrerad. Och bestämde mig för att jag verkligen inte ska sluta vara vegetarian, inte för att jag har funderat på det. Sedan blev det en dusch och matlagning.

Klockan sju ringde det på dörren och utanför stod två kusiner jag inte träffat på länge. Märkte det speciellt när min två år yngre kusin är två huvuden längre än mig, vilket han inte var sist vi träffades. Känner mig inte så stor längre. Tur att inte lillebror har växt ifatt mig ännu.
Vi åt god mat, semlor med jordgubbsskivor i och drack te. Och pratade om Charlottes, den äldsta av de två kusinerna, resa som bland annat innefattade en segling över Atlanten (himla fräckt). Jag fick en klänning direkt från USA av dem. En jag sett på nätet och suktat efter i ett par månader. Och blev himla glad över den! Den får ni se i morgon.

En bra kväll med andra ord. Nu ska jag se klart dokumentären Supersize me (kan rekommendera den om ni vill må illa och aldrig äta på McDonalds igen), och krypa ner i sängen.

Kyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar