söndag 2 mars 2014

Jag vill se de där skyarna igen.

Det blev söndag. En ganska bra sådan faktiskt. Min pappa kom hem till Sverige och hälsar på i Göteborg idag. Eftersom han inte är här så länge spenderade jag och lillebror dagen med honom. Eller ja halva dagen.


 Jag fotade Rådhuset på Gustav Adolfs torg. 


 Och husen längskanalen. 


 Hittade fina lyktstolpar på vägen till vår destination. 


 Som var Göteborgs stadsmuseum. 


 När vi sett utställningarna där åt vi Sushi på favoritstället, Haiku, på Drottninggatan och jag poserade lite framför kameran. Spatserade runt i mina martens, en gammal stickad klänning från Cubus, favoritjackan och min stora halsduk. Och så en av mina Håkan-tygkassar över axeln, som inte riktigt syns. 


 Vi hann med att titta in i några affärer också. Hittade den här för en tjugolapp inne på Lagerhaus. Har gått runt med en så tråkig mapp i väskan så unnade mig en ny fin. Som dessutom är lite större.


Och så det bästa. Det är ju bokrea i affärerna just nu. Och Akademibokhandeln hade ett himla bra erbjudande. Alla tre Torka aldrig tårar utan handskar-böckerna för 200 kronor. Ett himla bra köp. 

Nu ska jag ta igen mitt pluggande och lyssna på fin musik. Hoppas på att det inte tar hela kvällen!

Kyss 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar